Інформація для вчителів, батьків та учнів щодо оцінювання результатів навчання.
Оцінювання в Новій українській школі
У НУШ оцінювання – це не лише бал у журналі. Це процес, який показує поступ учня, допомагає вчителю планувати навчання, а батькам – розуміти, у чому дитина сильна і де потребує підтримки.
Замість механічного підрахунку помилок акцент зміщено на результати навчання, компетентності та вміння застосовувати знання у реальних ситуаціях.
ПрозорістьПідтримка розвиткуДинаміка результатівПартнерство з батьками
Оцінювання за групами результатів (ГР)
Семестрові та річні оцінки визначаються з урахуванням досягнень у різних групах результатів навчання з кожного предмета / курсу.
1. Формувальне оцінювання
Щоденний зворотний зв’язок, який допомагає дитині розуміти, що вже виходить, а над чим треба попрацювати.
усні та письмові коментарі;
самооцінювання та взаємооцінювання;
спостереження за навчальною діяльністю.
2. Підсумкове оцінювання
Семестрові та річні оцінки виставляються за кожну групу результатів та за предмет/курс в цілому.
оцінка динаміки, а не одноразового результату;
можливість урахувати прогрес учня наприкінці семестру/року.
3. Групи результатів (ГР)
Результати навчання згруповано (наприклад, «Знання», «Діяльність», «Комунікація»).
кожна ГР має опис очікуваних результатів;
оцінювання за ГР робить вимоги до учня більш зрозумілими.
4. Гнучкість для вчителя
МОН не встановлює жорсткої кількості контрольних чи самостійних робіт. Учитель планує оцінювання відповідно до програми.
орієнтація на мету уроку;
урахування можливостей класу;
підтримка індивідуальної траєкторії учня.
Для вчителів
Практичні поради щодо планування, фіксації та комунікації результатів навчання.
Крок 1
Групи результатів навчання (ГР)
Кожен предмет / інтегрований курс має чітко визначені очікувані результати, об’єднані у групи. Наприклад:
Знання – розуміння фактів, понять, явищ;
Діяльність – уміння застосовувати знання, виконувати завдання;