Свобода кожної людини закінчується там, де починається свобода, гідність та безпека іншої людини. Будь-яка поведінка, яка принижує, ображає, дискримінує чи створює небезпеку для інших, є неприпустимою.
Поведінка здобувачів освіти в школі повинна відповідати етичним нормам, прийнятим у суспільстві, і сприяти створенню спокійної та робочої атмосфери. Учні є повноправними учасниками освітнього процесу, тому несуть відповідальність за власні дії та їхні наслідки.
Учні повинні проявляти шанобливе ставлення до Державного Прапора, Герба та Гімну України, а також до символіки закладу освіти. Під час виконання Гімну слід встати, не розмовляти, утримуватися від сторонніх дій та не відволікати інших.
Учень має приходити до школи заздалегідь (орієнтовно за 10–15 хвилин до початку занять), вчасно заходити до класу, не запізнюватися на уроки та інші заходи. Пунктуальність вчить відповідальності та поваги до часу інших людей.
Одяг учня повинен бути чистим, охайним та зручним для навчання. Рекомендується дотримуватися ділового (офісного) стилю. Не допускається одяг з образливими написами, рекламами алкоголю, тютюну, наркотичних речовин, а також із зображеннями, що пропагують насильство або ненависть.
Учні зобов'язані ознайомитися з основними положеннями Статуту закладу та правилами поведінки, які діють у школі. Невиконання цих норм може призвести до виховних заходів, передбачених внутрішніми документами.
Урок — це основна форма організації навчального процесу. Від поведінки учня на уроці залежить не лише його успішність, а й можливість однокласників повноцінно навчатися.
Перерва призначена для відпочинку, зміни діяльності, підготовки до наступного уроку. Проте навіть під час перерви учні повинні дотримуватися правил безпеки та поваги до інших.
За межами класної кімнати учень так само представляє свою школу. Його поведінка впливає на репутацію закладу в очах громади, партнерів та гостей. Важливо дотримуватися правил як на подвір'ї, так і під час виїзних заходів.
Академічна доброчесність — це чесність, відповідальність та самостійність під час навчання. Учень, який дотримується академічної доброчесності, не користується обманом, поважає працю інших, вміє посилатися на джерела інформації і розуміє, що результат навчання належить саме йому.
| Доброчесна поведінка | Порушення академічної доброчесності |
|---|---|
|
|
Булінг (цькування) — це систематичні дії, спрямовані на приниження, образу, залякування чи ізоляцію людини. Кібербулінг відбувається з використанням електронних засобів зв'язку (соцмережі, месенджери, ігрові платформи).
Як діяти, якщо ти став свідком або жертвою булінгу:
Сучасні технології допомагають навчатись, але їх неправильне використання може шкодити навчальному процесу та безпеці учасників освітнього середовища. Тому в школі діють окремі правила цифрового етикету.
Кожен учень зобов'язаний знати та виконувати вимоги інструкцій з техніки безпеки, пожежної безпеки, цивільного захисту, а також алгоритм дій у разі надзвичайних ситуацій, у тому числі при оголошенні повітряної тривоги.
Школа, учні та батьки утворюють єдину команду, яка відповідає за розвиток і безпеку дитини. Без співпраці з родиною неможливо повністю забезпечити дотримання правил поведінки та профілактику булінгу.
За порушення правил поведінки до учнів можуть застосовуватися виховні заходи, передбачені Статутом закладу та чинним законодавством. Всі заходи мають бути педагогічно доцільними, не принижувати гідність дитини та спрямовуватися на виправлення поведінки.
| Можливі виховні заходи | Принципи застосування |
|---|---|
|
|
Мета цих правил — не покарати, а попередити небезпечну та недоброчесну поведінку, навчити відповідальності, взаємоповаги та вмінню мирно вирішувати конфлікти. Дотримання правил поведінки допомагає створити школу, у якій кожен учень почувається захищеним, почутим та важливим.